UWC ISAK Japan/JP

ご寄付はこちらからENG Menu Close

ご寄付はこちらから ふるさと納税によるご支援

長野県軽井沢町の全寮制国際高等学校です

  • 学校紹介
    • ごあいさつ
    • UWCとは
    • ミッション
    • カリキュラム認定
    • 教職員
    • 本校の歴史
    • 学校概要
    • ファウンダーからのメッセージ
    • カタリストサポーターメッセージ
    • メディア掲載
    • 行事予定
  • 教育内容
    • リーダーシップ教育
    • 高校1年次(プレIB)
    • 高校2年・3年次(IB)
    • サマースクール
    • 教員紹介
    • 進路について
  • UWCの学校生活
    • 寮生活
    • メンター制度
    • プロジェクトウィーク
    • CAS
    • コアアクティビティ
    • スポーツ/生徒主導のクラブ活動
    • 在校生の横顔
    • 生徒の声
  • 入学案内
    • 高校1年 (G10) 入学
    • 高校2年 (G11) 入学
    • 学費・学資援助
    • サマースクールの応募方法
    • 説明会
    • 高校に関するFAQ
  • キャンパス
    • キャンパスの概要
    • バーチャルツアー
    • 生徒の多様性
    • 学校所在地
    • 学校見学
  • ご支援のお願い
    • ご支援が必要な理由
    • ご支援の方法
    • ご支援者一覧
    • ふるさと納税でのご支援
    • DAVIS-UWC IMPACT Challenge
  • Connect
    • Pre-Registration 事前登録
    • 最新情報
    • 保護者用ログイン
    • 卒業生
    • 採用情報
    • お問い合わせ
    • 取材依頼

Students Participate in NTT Data Competition

2018-02-23 by UWC ISAK Japan

Written by Eduardo (Class of 2020, Mexico)


In today’s hectic economy, we can no longer rely on traditional educational systems. Regardless of the tremendous technological revolution the world is going through, we don’t get to see its implementation in the classrooms. It is of our deepest interest to explore more ways in which Information Technology (IT) can be applied in schools as it will make students’ and teachers’ lives much easier while transforming the learning process into a more enjoyable one.

On 3rd of February, we attended an ITxEducation workshop in Tokyo. The event was hosted by NTT (Nippon Telegraph and Telephone Corporation), one of Japan’s leading communication companies that was once a government-owned organization. NTT has been prospecting for learning technology to expand its business in the IT field. This event was an attempt to engage high school students in determining how to use IT to improve the quality of education. The workshop was also co-hosted by Tyotto, a venture company that mobilizes university students by providing workshops.

We were joined in the competition by high school students from areas in and around Tokyo. During the event, we were divided into teams of 4 to 5 members, where Yutaro (Class of 2019, Japan) and Suman (Class of 2019, Nepal) were in one team whilst I was in another with Futatsu (Class of 2019, Japan). As a foreigner, I learnt so much about Japanese youth’s willingness to improve the status-quo and how aware they are about the problems in their educational system. Some issues brought up by my peers were the strong reliance on rote memorization, as well as the lack of practical skills development in the curriculum.

My team thus proposed a way to detect students’ and teachers’ most productive time with already existing sensors in the market. The objective of the idea was to load the most challenging tasks and subjects in the time intervals where we were more “awake”, which would allow us to create a more personalized and ultimately productive system.

Meanwhile, Suman and Yutaro proposed the idea of using crypto-currency in education as an incentive model for students. Their idea was well-received not just by the hosts, but also by other participants, who asked a slew of great questions such as whether the edu-currency model would be inflated, or if an education system incentivized by edu-currency is beneficial in the long-term.

The organizers liked their proposal so much that they created a special prize on the spot! Yutaro and Suman alongside their two other teammates will be collaborating with innovators from NTT, who coincidentally were working on a similar idea, to possibly create this edu-currency system.

All in all, we had an insightful session where we could become more knowledgeable about ways to apply those already-existing futuristic artifacts taken out of science fiction movies and incorporate them into our daily lives. We would like to express our huge gratitude towards Mr. Hinton for giving us this spectacular opportunity, and also to UWC ISAK Japan for sponsoring this incredibly fruitful trip to Tokyo!

Filed Under: Innovation, Leadership, School News, Student Voices

Previous PostNext Post

Quick Links

Pre-Registration 事前登録

高校1年 (G10) 入学

Connect With Us

Latest News

  • New leaders poised to keep SNOW rolling
  • Learning Leadership Through Writing
  • A Grateful Community
  • Winter Work Program
  • Interfaith Trip: Footprints of Infinite in Tokyo (Part 2)

News Categories

学校紹介

  • ごあいさつ
  • UWCとは
  • ミッション
  • カリキュラム認定
  • 本校の歴史
  • 学校概要
  • 教職員
  • カタリストサポーターメッセージ
  • ファウンダーからのメッセージ
  • メディア掲載
  • 行事予定

教育内容

  • Roderick Jemison - Head of School
  • Sharon Lacoste McDonagh
  • Simone Sgarbossa
  • リーダーシップ教育
  • 高校1年次(プレIB)
  • 高校2年・3年次(IB)
  • サマースクール
  • 教員紹介
  • 進路について

UWCの学校生活

  • 寮生活
  • メンター制度
  • プロジェクトウィーク
  • CAS
  • コアアクティビティ
  • スポーツ/生徒主導のクラブ活動
  • 在校生の横顔
  • 生徒の声

入学案内

  • 高校1年 (G10) 入学
  • 高校2年 (G11) 入学
  • サマースクールの応募方法
  • 学費・学資援助
  • 説明会
  • 高校に関するFAQ

キャンパス

  • キャンパスの概要
  • バーチャルツアー
  • 生徒の多様性
  • 学校見学
  • 学校所在地

ご支援のお願い

  • 奨学生インタビュー
  • redirect page
  • ご支援が必要な理由
  • ご支援の方法
  • カタリストサポーターとしてのご支援
  • ご支援の方法
  • ご支援者一覧
  • ふるさと納税でのご支援
  • DAVIS-UWC IMPACT Challenge

Connect

  • Pre-Registration 事前登録
  • 最新情報
  • 保護者用ログイン
  • 採用情報
  • 卒業生
  • お問い合わせ
  • 取材依頼
Site Menu

学校法人ユナイテッド・ワールド・カレッジISAKジャパン

〒389-0111 長野県北佐久郡軽井沢町長倉5827-136

COPYRIGHT © UWC ISAK JAPAN, ALL RIGHTS RESERVED

Summer School Application Deadline Extended to March 1 - APPLY TODAY!!